Козацько-лицарська система виховання як послідовність технологій і методик. Види діяльності й форми занять з козацько-лицарського виховання школярів

Нова педагогіка » Козацький дитячий та юнацький рух » Козацько-лицарська система виховання як послідовність технологій і методик. Види діяльності й форми занять з козацько-лицарського виховання школярів

Сторінка 28

Розширюють свої уявлення про способи самовихован­ня моральних якостей. Приймають особисті плани само­вдосконалення та вико­нують їх. Дискутують на теми: «Ким бути та яким бу­ти?», «Робити життя—з кого?», «Чи можна змінити свій характер?», «Як виховувати в собі риси справжньої людини?», «Як стати врівні з віком?», «Твій ідеал — який він?», «Подвиг— це надзвичайність чи будні?», «В житті завжди е місце подвигам». .Систематично обговорюють характеристики на кожного члена колективу (що нового з’явилось у поведінці, як ставиться до навчання, пра­ці, громадського життя, до колективу, до себе і людей, які якості в собі виробляє); дають принципову оцін­ку своєї поведінки та поведінки товаришів. Добирають приклади складних моральних ситуацій, обговорюють шляхи їх розв'язання, обмінюються, з товаришами дос­відом, як керувати своїми бажаннями, вчинками, ство­рюють громадську думку навколо позитивних вчинків та дій.

Розвивають і поглиблюють дружні й товариські сто­сунки, прагнуть уносити в них душевну чулість і благо­родство, моральну красоту й естетику, будують їх, ви­ходячи з правильних уявлень про мужність та жіночність; поважають людську гідність і честь кожного, діють від­повідно до цих етичних принципів; тонко розуміють особливості почуттів і переживань юнаків та дівчат; виявляють чутливість та делікатність до почуттів това­ришів і подруг; пізнають взаємозв’язок любові й духов­_як культури людини; вчаться цінувати дружбу й любов, керувати своїми почуттями, виявляти непримиренність до хамства, непристойності, вульгарності або легковаж­ності у взаєминах, активно беруть участь у підготовці та проведенні диспутів і бесід з питань взаємин статей, підготовки молоді до сімейного життя. Обговорюють статті, книжки, кінофільми, спектаклі з даної проблема­тики, наслідують у житті моральний ідеал сім’ї, _якої_нки_ сімейних стосунків.

Борються з фактами порушень правил громадського співжиття, з виявами бездуховності, цинізму, з пияцт­вом та хуліганством, нетовариським ставленням до дів­чини, жінки, з виявами несправедливості й черствості, кар’єризму, нечесності, дармоїдства. Створюють «Козацький прожектор», оформляють «Вікна сатири» та вітрини «Не проходьте мимо». Допомагають постам і групам сприяння громадського контролю; запобігають амо­ральним вчинкам навколишніх, допомагають виправити­ся тим, хто їх допускає. З принципових позицій оцінюють негідні загальнолюдського способу життя дії та вчинки, вияв­ляють причини та добиваються їх усунення як у шкіль­ному й класному колективах, так і в навколишній дійс­ності. Проводять диспути, бесіди: «З якими трудноща­ми зустрічаємося в житті? Як з ними боремося?», «Що допомагає та що заважає мені й моїм товаришам наслі­дувати принципи морального кодексу?», «Вчинки, які завдають шкоди колективу, особистості», «Чого я не хо­чу брати на майбутнє?», «Куріння та пияцтво—чи тіль­ки особиста справа?» та інше. Створюють негативну громадську думку навколо випадків аморальності.

5. Козацька культура. Художньо-естетичне виховання.

Вивчають основи естетики та мистецтвознавства, переконуються в тому, що в основі мистецтва лежить наполеглива творча пра­ця. Розширюють знання про мистецтво, його суть і роль у формуванні світогляду, про естетичні ідеали та художній смак; спостерігають за красою тру­дової діяльності кращих виробничників, пізнають есте­тику праці, вчаться красиво, натхненно працювати. Сприймаючи красу природи, праці людини, сучасної місь­кої культури, передають свої враження в різних видах творчих робіт—малюнках, фотографіях, віршах і т. п.

Знайомляться з багатонаціональною естетичною куль­турою українського народу на лекціях, концертах, зуст­річах з майстрами мистецтв. Слухають лекції та чи­тають літературу про сучасне українське і зарубіжне мистецтво. Відвідують театри, музеї, картинні галереї, виставки, знайомляться з пам'ятками мистецтва. Слу­хають та аналізують музичні твори композиторів, виконання сучасних українських та зарубіжних музикантів, вчаться правильно оцінювати сучасну естраду й джазову музику. Вивчають класичну й сучасну хореографію. Див­ляться та обговорюють телепередачі, присвячені питан­ням естетики; роблять огляди книжок з мистецтвознав­ства, читають і обговорюють кращі твори сучасної віт­чизняної та зарубіжної літератури різних жанрів; бе­руть участь у конкурсах пісні, музики, танцю та інших видів художньої самодіяльності. Стежать за обговорен­ням новинок художньої літератури на сторінках газет, журналів.

Страницы: 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

Рекомендуємо почитати:

Мотивація пізнавальної діяльності
З розбудовою незалежної Української держави змінилися орієнтири та напрями освітньої діяльності. Навчати і виховувати дітей, як ми це робили 5—7 років тому, не можна. Наші зарубіжні колеги ...

Особливості виховання патріотизму у дітей дошкільного віку
Одним із найсуттєвіших показників моральності людини є патріотизм. Патріотизм (грец. paths - батьківщина) - любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народу. Без любові до Батьківщини, г ...

Педагогічна цінність української байки як літературного жанру
Увага до байки в школі обумовлена поруч її достоїнств. а) Байка містить у собі більші можливості для морального виховання учнів. Кожна байка - влучно намальована сценка з життя, на прикладі ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net