Виховна робота в процесі репетиційних занять

Нова педагогіка » Необхідні умови для роботи з хореографічним колективом » Виховна робота в процесі репетиційних занять

Сторінка 1

Репетиція є основною ланкою всієї навчальної, організаційно-методичної, виховної та освітньої роботи з колективом. З репетиції можна судити про рівень його творчої діяльності, загальної естетичної спрямованості та характері виконавських принципів.

Репетицію можна представити як складний художньо-педагогічний процес, в основі якого лежить колективна творча діяльність, що передбачає певний рівень підготовки учасників. Без цього втрачається сенс проведення репетиції.

Художній керівник змушений постійно шукати такі прийоми і методи роботи з колективом на репетиції, які дозволяли б успішно вирішувати творчі та виховні завдання що стоять перед ним в той чи інший період часу. У кожного керівника виробляється поступово своя методика побудови і проведення репетиційних занять, організації роботи колективу взагалі. Однак це не виключає необхідності знання основних принципів та умов проведення репетицій, виходячи з яких, кожен керівник може вибрати або підібрати такі прийоми і форми роботи, які відповідали б його індивідуальній творчій манері. Особливо це стосується молодих початківців, яким деколи важко знайти найбільш підходящу форму і цікаву методику репетиційних занять, підготувати за короткий проміжок часу колектив до виступу. Необхідно хоча б у самих загальних рисах знати ряд організаційно-педагогічних моментів, від яких залежить якість репетиційної роботи. Адже від того, наскільки ретельно і всебічно підготовлена ​​репетиція, залежить і її педагогічна ефективність.

Хотілося б сказати про найважливіші моменти організації репетиції, і мені здається, кожен художній керівник повинен знати і обов'язково використовувати ці положення в організації репетицій свого колективу.

Починати репетицію необхідно вчасно, незалежно від того, скільки прийшло до призначеного часу учасників. Це послужить хорошим уроком тим, хто запізниться, і привчить всіх приходити на репетицію за 10 – 15 хвилин до початку. В іншому випадку, знаючи, що керівник через несвоєчасну явку учасників затримує репетицію, число запізнень може постійно збільшуватися, що призведе до втрати часу, відведеного на репетицію. Від цього знижується не тільки художня віддача репетиції, але втрачається і її виховний, морально-організуючий зміст. Безвідповідальне ставлення одних часом дратує, розслаблює в певному відношенні інших, знижує в них почуття постійного творчого «горіння». У колективі з'являються нездорові тенденції «винятковості» для деяких учасників, різко падає педагогічне значення репетиції. Таким чином, початок репетицій в строго встановлений час – це й етична, і педагогічна, і художньо-естетична вимога.

Негативно впливають на творчий настрій учасників несподівані виклики художнього керівника, наприклад: до телефону, до директора і т.д. Якщо ж все-таки виникає необхідність відлучитися з репетиції, то, звичайно, потрібно вибачитися перед учасниками, дати їм завдання і доручити контролювати хід його виконання найдосвідченішому з них.

Без продуманої організації репетиції не може бути ні справжнього взаєморозуміння між керівником і колективом, ні реалізації педагогічної і мистецької програми. Чітка організація служить підтримці в учасниках творчого горіння, їх активної самовіддачі.

Педагогічна ефективність репетиції в чому залежить від уміло складеного плану роботи. Може виникнути питання – чи потрібно планувати репетиційні заняття? Необхідно!

Так як без планування в репетиції неминуче з'являється елемент стихійності, розкиданості, самопливу. Вона може несподівано затягнутися або, навпаки, закінчитися швидко, так як щось випало з поля зору керівника, він щось забув зробити з наміченого раніше. Все це, в кінцевому рахунку, позначається на художньо-естетичному зростанні колективу, психологічному настрої учасників на серйозну творчість.

У будь-якому хореографічному колективі, а особливо в дитячому, не слід працювати над одним твором протягом половини репетиції, тим більше протягом усієї репетиції. Учасники в цьому випадку швидко втомлюються. Номер їм «примелькається», і вони допускають у виконанні мимовільні помилки, викликані в першу чергу зниженням уваги, втомою. Для роботи краще брати номери в поєднанні: легкі – важкі, швидкі – повільні. На легких номерах виконавці як би «розігріваються». Важкі номери, особливо якщо вони ще добре не засвоєні, вимагають підвищеної уваги, істотних емоційних і фізичних витрат. Виконавці в цьому випадку повинні бути добре налаштованими на роботу.

Страницы: 1 2

Рекомендуємо почитати:

Педагогічні можливості засобів народного мистецтва
Історичний досвід українського народу має яскраве втілення в етнохудожніх цінностях, традиціях естетичного освоєння навколишньої дійсності. Все це зобов’язує національну школу „активно вико ...

Позакласна робота з іноземної мови
Позакласну роботу з ЇМ можна визначити як систему неоднорідних за змістом, призначенням та методикою проведення освітньо-виховних заходів, що виходять за межі обов'язкових навчальних програ ...

Характеристика надзвичайних ситуацій воєнного часу
Зброя масового ураження (ЗМУ) або зброя сильного ураження призначена для нанесення масових втрат і руйнувань. До існуючих видів ЗМУ належить: ядерна, хімічна і бактеріологічна зброя. Науков ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.edudirect.net