Вимоги до керівника хореографічного колективу

Нова педагогіка » Необхідні умови для роботи з хореографічним колективом » Вимоги до керівника хореографічного колективу

Найголовнішим і першочерговим для створення плідної роботи колективу є наявність організатора, ідейного лідера, сильної творчої особистості, художнього керівника, який визначатиме ідейно-естетичне спрямування всього мистецького життя колективу.

Художній керівник – це передова людина свого часу, людина високої культури і глибоких знань, яка досконало володіє основами професійної майстерності. Від його світогляду та естетичних позицій залежать напрямки творчості всього творчого колективу.

Він повинен розбиратися в складних явищах сучасного мистецтва, відрізняти прогресивні тенденції від помилкових, шкідливих. Повинен вміти мислити хореографічними образами, бути мислителем, психологом і педагогом.

Більшість художніх керівників самі є постановниками номерів у своїх колективах, але є й такі хто запрошує постановників і використовує роботи інших хореографів, але і ті й інші повинні володіти знаннями та навичками балетмейстера.

Тільки у великих театрах і великих професійних колективах можна зустріти цілий штат балетмейстерів, репетиторів і танцмейстерів високої кваліфікації: одні з яких працюють лише з солістами, інші – з кордебалетом, треті лише з народно-характерними танцівниками, четверті спеціалізуються в галузі сучасної хореографії.

Але в невеликих хореографічних колективах є один єдиний штатний балетмейстер, який є і автором, і постановником, і репетитором, і художнім керівником в одній особі. Художній керівник повинен володіти знаннями і здібностями режисера – постановника, щоб правильно вибудувати номер або програму концертного виступу колективу. Він повинен володіти допитливим розумом і жагою до знань, займатися самоосвітою: багато читати (спеціальної та художньої літератури), відвідувати музеї та виставки, концерти і театральні прем'єри, тобто знайомитися з визначними досягненнями інших мистецтв, що розширює кругозір, розвиває розум і художній смак. Висока професійна і загальнокультурна освіта необхідна художньому керівникові нашого часу.

Художній керівник не тільки балетмейстер, але і вихователь. Він повинен бути сам вихованою людиною, мати витримку, вміти ладити з людьми, а також бути в якійсь мірі і дипломатом – що вміє володіти мистецтвом «стратегії» та «тактики». Адже великий творчий колектив – це безліч живих людей, з різними характерами, звичками і уявленнями. Культура поведінки балетмейстера на роботі і в житті має величезний вплив на колектив, а так як хореографічні колективи – це в основному молодь, то можна собі уявити, який величезний як позитивний, так і негативний вплив робить особисте життя, особистий приклад художнього керівника.

Художній керівник завжди на виду і приховати свої вади не вдасться, тому планка вимог до себе як до особистості, як до вихователя підростаючого покоління повинна бути дуже висока. Треба постаратися виховати в собі кращі якості, викорінюючи по можливості такі як: самозакоханість, зазнайство, зарозумілість, черствість і байдужість до учасників колективу, несправедливість у вирішенні спірних питань, упереджене ставлення до одних і неприязне до інших, необхідно уникати легковажності в професійних оцінках і намагатися ніколи не давати нездійсненні обіцянки. Починати роботу необхідно з організації самого себе, тільки в цьому випадку художній керівник може розраховувати на міцний і стійкий успіх у всіх починаннях. Талант, розум, обов'язок, справедливість, чиста совість ніколи не підведуть, це повинно бути творчим кредо художнього керівника колективу. Інакше скільки не твердь про моральність, колектив завжди побачить аморальну поведінку свого керівника – і авторитету як не бувало! Під час створення нових хореографічних номерів, підготовки відповідальних концертів, учасники колективу часто перебувають у стані великої нервової і психічної напруги, без чого неможливий справжній творчий процес. З цієї причини іноді через дрібниці виникають суперечки, конфлікти. І тільки взаємна повага, ввічливість, увага та дбайливе ставлення один до одного можуть відгородити від непотрібної нервозності весь колектив. І тон усім цим відносинам повинен задавати балетмейстер, художній керівник.

Рекомендуємо почитати:

Навчання монологічного мовлення при вивченні турецької мови учнями початкової школи
Кожен із видів мовлення (діалогічне чи монологічне) має певні, властиві тільки йому, характерні риси, які слід враховувати при навчанні цих видів мовленнєвої діяльності на уроках турецької ...

Загальні питання організації та проведення експерименту
Експериментальне дослідження було проведено з метою використання активних методів навчання на уроках іноземної мови та оволодіння навичок усного мовлення. Для вирішення поставленої задачі б ...

Розробка методики проведення занять по темі: «Проект»
Обґрунтування вибору виробу У багатьох людей постає проблема: у якій би посудині подати сіль на стіл? В основному всі користуються солонками, виготовленими з кераміки або пластмаси. Але ці ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net