Методику розвитку дизайнерських здібностей в учнів старших класів у позашкільній роботі засобами комп’ютерних технологій

Нова педагогіка » Розвиток здібностей до дизайнерської діяльності в учнів старших класів у позашкільній роботі засобами комп’ютерних технологій » Методику розвитку дизайнерських здібностей в учнів старших класів у позашкільній роботі засобами комп’ютерних технологій

Сторінка 4

Комп'ютерні технології як засіб ефектної графічної подачі результатів творчого пошуку не повинні заважати набуттю старшокласниками практичних навиків роботи з іншими графічними інструментами. На заняттях найбільш доцільне застосування комп'ютерних технологій в процесі виконання завдань з елементами творчості, коли учні вже володіють необхідною системою знань теоретичних основ, у них достатньою мірою сформовані навики роботи з креслярськими інструментами, їм добре відомі способи виконання графічних робіт і функціональні можливості комп'ютерних програм.

Завдання з елементами творчості, що вимагають застосування комп'ютерного моделювання, повинно обов'язково передувати виконанням традиційних графічних робіт по кресленню і пропедевтических завдань по комп'ютерній графіці. На цьому етапі навчання закріплюються теоретичні знання, формується індивідуальний стиль діяльності, виробляються практичні навики, окремі прийоми і алгоритми. В цьому випадку в процесі учбово-творчої діяльності учні вже не зазнаватимуть значних труднощів у вибиранні засобів для відображення оптимального результату рішення проектної задачі.

Свобода операції якнайповнішим арсеналом засобів для виконання зображень різного характеру дозволить їм максимально використовувати свої індивідуальні можливості, актуалізувати і розвивати здібності. Так, наприклад, на етапі дивергентного пошуку рішення проектної задачі, коли необхідна мобільна зміна стратегії розумової діяльності, максимальне збільшення області пошуку можливого рішення, найбільш природне застосування традиційних графічних засобів.

Виконання зарисовок, ескізів, технічних малюнків і креслень, вираз образів проектованих об'єктів в традиційній графічній формі гармонійно поєднуються з процесом генерації ідей, виникнення оригінальних рішень. В зв'язку з цим слід орієнтувати що навчаються на попередню роботу над ескізами і кресленнями, не дивлячись на їх природне бажання скоріше приступити безпосередньо до комп'ютерного моделювання проекту.

Вважаємо, що на цьому етапі творчої діяльності учнів застосування комп'ютерних технологій стримує формування різних стратегій розумової діяльності. І, навпаки, на етапі конвергенції, тобто вибору оптимального рішення, традиційні графічні засоби не дають тих переваг і можливостей для відображення задуму проекту, які надаються засобами комп'ютерної графіки.

Таким чином, в загальному вигляді можна представити наступні етапи у використанні образотворчих засобів для реалізації проектного задуму:

використання традиційних графічних засобів для виконання ескізів, нарисів, зарисовок при пошуку конструкції об'єкту, композиції і т.п.;

комп'ютерне моделювання проекту;

перетворення, вдосконалення первинного задуму за допомогою образотворчих засобів комп'ютерної графіки.

На першому і третьому етапі увага переважно може бути направлене на результати розумової діяльності, формування, що відображають, і реалізацію задуму проекту, пошуки конструкції, композиції, кольору, естетичної виразності і ін., тобто на вирішення основних завдань дизайнерської діяльності. Другому етапу відповідає, в основному, ззовні спрямована увага, мислення зосереджена на виборі способів моделювання, образотворчих засобів, пошуку послідовності дій, необхідної для досягнення потрібного результату.

Проектування об'єкту засобами тривимірної комп'ютерної графіки супроводжується активним переходом від одного вікна проекцій до іншого, від однієї точки спостереження до іншої, маніпулюванням зображеннями (зміною масштабу, поворотами, переміщенням і ін.), мобільним перемиканням уваги, що неможливо здійснити без знань основ нарисної геометрії і проекційного креслення, розвинених просторових здібностей. Тривимірне комп'ютерне моделювання вимагає достатнього рівня розвитку таких здібностекй до дизайнерської діяльності, як просторове уявлення і уява, образне мислення, легкість і широта асоціювання і ін.

Одне з найважливіших завдань розвитку здібностей просторового уявлення і уяви в процесі тривимірного моделювання в комп'ютерній графіці - освоєння учнями різних способів моделювання об'єктів віртуального середовища в їх оптимальній послідовності.

Освоюючи способи моделювання об'єктів складної форми, старшокласники самостійно створюють і вибирають з безлічі можливих варіантів алгоритми моделювання відповідно до їх переваг. Вибираючи той або інший спосіб моделювання, учні в думках проводять дії, необхідні для формоутворення проектованого об'єкту, прогнозуючи можливий результат.

Таким чином, в процесі роботи у них розвиваються просторові здібності, образне мислення, виробляється індивідуальний стиль діяльності.

Таким чином, ми виявили особливості прояву і розвитку здібностей учнів старших класів до дизайнерської діяльності у позашкільній роботі засобами комп’ютерних технологій

Страницы: 1 2 3 4 

Рекомендуємо почитати:

Система вправ для навчання аудіювання в середній школі
Досягнення проміжних цілей проходить поетапно. На кожному етапі формуються відповідні механізми аудіювання мовленнєвих одиниць різних рівнів: 1) словоформи, вільного словосполучення, фрази, ...

Технологія розвивального навчання
Технологія розвивального навчання – це активно-діяльнісний спосіб навчання, під час якого враховуються та використовуються природні закономірності індивідуального розвитку дитини, що зумовл ...

Соціально-педагогічний тренінг як метод розвитку творчої обдарованості молодших школярів
Оскільки гра та навчальна діяльність є провідними у роботі з молодшими школярами, то для підвищення показників рівня сформованості креативності ми застосували комплекс тренінгових занять з ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net