Принципи фольклору

Нова педагогіка » Фольклорні свята як засіб прилучення молодших школярів до народної культури » Принципи фольклору

Сторінка 1

Слово folklore прийнято перекладати як «народна мудрість», а вживається воно зазвичай як «народна творчість». Але, вдумуючись у переклад – «народна мудрість», стикаєшся з глибинним змістом цього всеосяжного поняття, так як мудрість століттями народжувала світ образів народного мистецтва, зберігаючи минуле в сьогоденні для майбутнього.

Фольклор – це колективне художня творчість народу. Поетичне народна творчість століттями вбирало в себе життєвий досвід, колективну мудрість трудящих мас і передавало їх молодшим поколінням, активно пропагуючи високі моральні норми і естетичні ідеали.

Фольклор – це творчість, для якого не потрібно ніякого матеріалу і де засобом втілення художнього задуму є сама людина. Фольклору прийнято зараховувати словесні, музичні, хореографічні та драматичні види народного мистецтва.

Фольклор має ясно виражену дидактичну спрямованість. Багато чого в ньому створювалося спеціально для дітей і було продиктоване великої народної турботою про молодь – своє майбутнє. Фольклор «обслуговує» дитини з самого його народження.

Народна поезія розкриває найсуттєвіші зв'язки і закономірності життя, залишаючи осторонь індивідуальне, особливе. Фольклор дає їм найголовніші і прості поняття про життя і про людей. Він відображає загальноцікаве і насущне, те, що зачіпає всіх і кожного: праця людини, її взаємини з природою, життя в колективі.

Значення фольклору як важливої ​​частини музичного виховання в сучасному світі загальновідомо і загальновизнано. Фольклор завжди чуйно відгукується на запити людей, будучи відображенням колективного розуму, накопиченого життєвого досвіду. І в ньому задовго до виникнення педагогіки як академічної культури була вже вироблена народна педагогіка – система виховання людини від її народження до переходу в інший світ.

Для введення народної музичної творчості на уроках музики вчителю необхідно знати основні ознаки, властивості, що дозволяють наблизитися до розуміння суті фольклору.

Біфункціональність

Кожне фольклорний твір – органічна частина життєдіяльності людини і зумовлено практичної призначеному. Вона орієнтована на певний момент народного життя.

Наприклад, колискова пісня – вона співається, щоб заспокоїти, приспати дитя. Коли дитина засинає, пісня припиняється – в ​​ній більше немає необхідності. Так виявляється естетична, духовна і практична функція колискової пісні. Усе взаємопов'язано у творі: красу не можна відокремити від користі, користь від краси.

Поліелементність

Не кожне фольклорний твір включає всі художньо-образні елементи. Є і такі жанри, в яких їх мінімальна кількість. Але виконання фольклорного твору – це завжди цілісність творчого акту. Серед безлічі художньо-образних елементів фольклору виділяють як основні словесний, музичний, танцювальний і мімічний. Поліелементність проявляється, наприклад, на уроках, присвячених темі «Гори, гори ясно, щоб не згасло». При вивченні хороводу-гри «Бояри» відбувається рух «ряд на ряд». У цій грі взаємодіють всі основні художньо-образні елементи: словесний і музичний проявляються в музично-поетичному жанрі пісні, що виконується одночасно з хореографічним рухом (танцювальний елемент). У цьому виявляється поліелементность фольклору, його початковий синтез, званий ще синкретизмом.

Колективність

Відсутність автора. Колективність у фольклорі виявляється і в процесі створення твору, і в характері змісту, яке завжди об'єктивно відображає психологію багатьох людей. Питати, хто написав народну пісню, все одно, що питати, хто написав мову, на якому ми говоримо. На уроках музики в початковій школі колективність народної музичної творчості обумовлена ​​у виконанні фольклорних творів. Адже деякі компоненти їх форм, наприклад, приспів, передбачають обов'язкове включення до виконання всіх учасників дії

Неписьменність

Фольклор – творчість усна. Він живе тільки в пам'яті людей і передається в живому виконанні «з вуст у вуста». Художні образи і навички передаються від виконавця, художника до слухача і глядача, від майстра до учня.

Традиційність

Різноманіття творчих проявів у фольклорі тільки зовні здається стихійним. Протягом тривалого часу складалися об'єктивні ідеали творчості. Ці ідеали ставали тими практичними і естетичними еталонами, відступ від яких було б недоцільним.

Страницы: 1 2

Рекомендуємо почитати:

Передумови формування писемного мовлення у дітей з тяжкими порушеннями мовлення
Писемне мовлення як одна з форм мовленнєвої діяльності - важливий засіб комунікації і здобування знань, особливо в період шкільного навчання. Повноцінне оволодіння ним є не тільки освітнім, ...

Класифікація дитячих ігор. Характеристика творчих ігор дошкільника
Ігри дошкільників поділяють на види з урахуванням різних ознак. Наприклад, найбільш поширена класифікація ігор складається з предметно-маніпулятивних, імітаційних (сюжетно-рольових), будіве ...

Труднощі навчання читання та письма турецькою мовою учнів початкової школи
Процес навчання читання та письма турецькою мовою на початковому етапі може ускладнюватися рядом об'єктивних та суб'єктивних факторів. До об’єктивних труднощів відносять труднощі орфографіч ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2019 - All Rights Reserved - www.edudirect.net