Ознаки інтернет залежності

Нова педагогіка » Методика запобігання комп’ютерної залежності учнів середньої школи » Ознаки інтернет залежності

Сторінка 3

Можна виділити стадії формування даної залежності.

1) Стадія легкої захопленості.

Після того, як дитина вперше пограв у комп'ютерну гру, йому починає подобатися сюжет цієї гри, він співвідносить себе з головним героєм, йому подобаються графіка, картинки і музика. Дитина починає порівнювати світ реальний і віртуальний і віддає перевагу останньому. Комп'ютерна реальність дозволяє дітям здійснити свої мрії. Один мріяв бути сильним, щоб всі його боялися, в грі він б'є, грабує або вбиває інших людей. У реальному світі він давно б був спійманий міліцією і посаджений у в'язницю. Але ні, тут, у грі, йому все зійшло з рук: він сховався від переслідування поліції і може спокійно продовжувати свою грабіжницьку діяльність. Інший завжди мріяв взяти участь у перегонах, купити собі іноземну гоночну машину, і гра дає йому таку можливість, тепер все в його руках. Дитина отримує задоволення, граючи в комп'ютерну гру, тут він знаходить позитивні емоції. Багатьма дослідженнями доведено, що людина прагне постійно отримувати позитивні емоції, він готовий постійно повторювати дії, які доставляють йому задоволення. Таким чином, прагнення до гри за комп'ютером поступово починає набувати цілеспрямований характер, але дитина і навіть підліток, на жаль, цього не усвідомлює.

Однак ця стадія має свою специфіку: гра в комп'ютер носить скоріше ситуаційний, ніж систематичний характер. Стійка потреба у грі тут поки не сформована, процес гри не є значущою цінністю для людини.

2) Стадія захопленості.

Для переходу на цю стадію необхідно появу у дитини нової потреби - потреби грати в комп'ютерні ігри. Прагнення до гри на даній стадії є мотивація, яка опосередкована потребами втечі від реальності та прийняття ролі. Як раз тут гра приймає систематичний характер. Якщо дитина не може задовольнити дану потребу з яких-небудь причин, вона вдається до різних активних дій, щоб досягти свого.

3) Стадія залежності.

Тут вже відбуваються серйозні зміни у ціннісно-смисловий сфері дитини. Відбувається зміна самосвідомості і самооцінки. Гра повністю витісняє реальний світ.

Можна виділити дві форми, в яких проявляється залежність: соціалізованої і індивідуалізовані. При соціалізованої формі комп'ютерної залежності дитина підтримує соціальний контакт із суспільством, нехай навіть в основному з такими ж гравцями, як і він сам. Такі підлітки дуже люблять грати спільно, грати за допомогою комп'ютерної мережі один з одним. У даному випадку ігрова мотивація в основному носить змагальний характер. Ця форма залежності надає менш згубний вплив на психіку дитини, ніж наступна форма. Відмінність полягає в тому, що підлітки не відриваються від соціуму, не йдуть у себе. При індивідуалізованої формі залежно порушуються не тільки нормальні людські особливості світобачення та світогляду, а й взаємодію з навколишнім світом, соціумом. Тут відбувається порушення основної функції психіки, і замість реального навколишнього світу підлітка відбувається відображення світу нереального і віртуального. Такі діти завжди, часто подовгу, грають без свідків, їх потреба не змінюється і не зникає з задоволенням базових фізіологічних потреб. Для них комп'ютерна гра виступає в ролі наркотику. Якщо протягом якогось тимчасового відрізка їх тяга не заміщається, то вони впадають в стан, близький до свого роду ломки, відчувають негативні емоції, стають дратівливими й агресивними, впадають у прострацію. Такі явища з клінічної точки зору називаються психопатологією, або стиль існування, що викликають дану патологію.

4) Стадія прихильності.

Це остання, завершальна стадія в комп'ютерній залежності. Вона характеризується згасанням ігровий активності людини, зсувом психологічної складової індивіда в бік одужання. Тут дитина тримає дистанцію з комп'ютером, проте повністю відірватися від уже сформувалася і укоріненою потреби у віртуальній реальності він не в силах. Даний період протікає досить довго, іноді навіть все життя, в залежності від швидкості згасання прихильності. У силу своїх індивідуальних особливостей підліток може зупинитися у формуванні тяги на одному з попередніх періодів її виникнення, таким чином потреба зникає швидше. Але якщо цього не відбувається і дитина проходить всі періоди формування психологічної потреби у віртуальній реальності, то, отже, дана стадія буде носити затяжний характер. Важливим у цьому процесі буде вважатися рівень зниження неконтрольованої тяги від загального її показника, і, чим він більший, тим менше за часом буде згасати залежність. Слід зазначити, що можливий новий сплеск ігровий активності внаслідок появи нових ігор, які можуть зацікавити підлітка. Після того, як гра їм опановується, відбувається повернення тяги на вихідний рівень.

Страницы: 1 2 3 4 5

Рекомендуємо почитати:

Методика застосування проекту «Проектування та виготовлення в’язаної шалі гачком» в навчальному процесі загальноосвітніх шкіл
З 5 класу діти вивчають різні види техніки в’язання гачком і пишуть проекти. Цей проект доцільно використовувати в 6 класі. Щоб спростити цей проект – треба спростити виріб. Для виготовленн ...

Дії над наближеними значеннями чисел
Обчислення з наближеними даними використовуються у процесі розв'язування практичних задач. При цьому результат обчислень, як правило, округлюють. У математичних таблицях і довідниках наближ ...

Особливості організації робочих місць дизайнерів-графіків і веб-дизайнерів у виробничих та навчальних умовах
Назвіть особливості організації робочих місць старшокласників-дослідників для проведення практичних і лабораторних робіт на уроках предметів природничого циклу (фізики, хімії, біології). Чо ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net