Реалізація педагогічної технології формування художньо-епістемологічного досвіду майбутнього вчителя музики

Нова педагогіка » Технологія формування художньо-епістемологічного досвіду майбутнього вчителя музики » Реалізація педагогічної технології формування художньо-епістемологічного досвіду майбутнього вчителя музики

Сторінка 3

· осмислення хронікально-літописної атрибуції конкретної стильової моделі (хронотопу) як проекції:

Ú анонімної нормативної влади всезагальної форми (античність, візантизм, давньоруське мистецтво, класицизм);

Ú результуючої багатопланової соціокультурної детермінації (ренесанс, бароко);

Ú спонтанної самоорганізації форми (романтизм, авангардизм);

Ú естетичного ігрового моменту – «маски» (постмодернізм);

· осмислення типолого-класифікаційної атрибуції стильової моделі тексту (а) парадигматичної і б) синтагматичної), типу її риторики (а) іконічного; б) семантичного), а відтак – типу адекватного способу її розуміння (а) перекладу; б) неміфологічного, дискриптивного опису з посиланням на метамову; в) розпізнавання – міфологічного ототожнення з посиланням на метатекст) і необхідного для цього культурологічного коду (а) семантичного; б) синтаксичного; в) синтезуючого);

· осмислення семантичної атрибуції стильової моделі тексту (артефакту) на основі актуалізації знань відповідної семіосфери;

· осмислення аксіологічної атрибуції стильової моделі тексту, метою якого є виявлення сутнісного смислу даного хронотопу та його ціннісного значення в контексті усього калейдоскопу «олюднених» просторів художнього процесу;

· осмислення профетичної атрибуції стильової моделі тексту, метою якого є її осягнення як деперсоналізованої, «надособистої індивідуальності» (В. Прокоф’єв), екстрагуючої духовний смисл культури, «єдину художню істину» (В. Мартинов) і постаючої текстом-ритуалом або текстом-пророчим посланням.

У процесі цих пошуків студент, усвідомлюючи своє «знання про незнання», переживав «руйнування» (фрустрацію) пізнавальної активності. Утім, саме режим «балансування на межі хаосу» (Л. Виготський, О. Князєва, О. Леонтьєв, О.Мітіна, В. Петренко) не дозволяв його свідомості перетворитись на чітко структуровану, ригідну систему, закриту для входження нових елементів і не здатну до кардинальної перебудови усталеного порядку. Навпаки, він робив її гнучкою і підготовленою для таких змін, до принципово нового порядку і народження нової інтегральної структури. (До речі, ідею художнього стилю як фактора (базової форми) такого «розпорядкування» свідомості (досвіду) аргументують теорії лінгвістичної відносності Сепіра – Уорфа і культурологічної відносності категоризацій та світосприйняття В. Петренка).

Отож, осмислення ситуації пошуку, як і було передбачено, спонукало студента до переорієнтації своєї художньої аперцепції. Цей намір епістемологічної самокорекції необхідно було ефективно реалізувати шляхом побудови відповідної когнітивної стратегії рефлексивного аналізу труднощів, пов’язаних з «читанням» художнього тексту, закроєного на символізації (як базовій потребі людини). Чинником означеної стратегії постала методикаорганізації рефлексивної діїі застосування відповідних тьюторських програм. Йдеться про ряд таких цифрових дидактичних ресурсів (в тому числі і безкоштовних, так званих продуктів freeware), як наприклад, тестова оболонка Hot Potatoes (компанії Half Baked Software), що дає змогу створювати тренувальні тестові завдання з різними стратегіями і способами оцінювання.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8

Рекомендуємо почитати:

Діагностика рівня сформованості патріотичних почуттів молодших школярів
Ми спрямували своє наукове дослідження на вивчення реального стану проблеми вихованості патріотизму у молодших школярів. Враховуючи вимоги соціально-економічного розвитку країни, досвід шкі ...

Теоретичні основи визначення рівнів сформованості творчої самостійності
Теоретичною основою визначення рівнів сформованості творчої самостійності стали розробки сучасних учених, які запропонували такі градації рівнів: Шамова Т.І. – репродуктивний; частково-пошу ...

Становлення рівня розвитку виховного колективу в 2 – Б класі СЗОШ №303 на початку експерименту
На початку переддипломної безперервної практики, насамперед, ми були зацікавлені в тому, на якій стадії розвитку перебуває колектив класу. Необхідно було проникнути в духовний світ дітей з ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net