Використання здоров’язберігаючих технологій на уроках музичного мистецтва

Нова педагогіка » Використання здоров’язберігаючих технологій на уроках музичного мистецтва

Сторінка 7

3. Робота по темі уроку.

Образи природи здавна приваблювали музикантів. Природа дарувала музиці звуки і тембри, які чулися в співі птахів, в дзюркіт струмків, в шумі грози.

Поступово крім простого наслідування звуків природи музика навчилася викликати у слухача зорові враження. В ній природа не тільки зазвучала, але і заграла фарбами, кольорами, відблисками.

Є навіть такий вираз – «музична живопис»

Робота з поняттями.

Музичний краєвид

Учитель: Як в образотворчому мистецтві називається жанр живопису, що зображає картини природи?

У Е. Успенського є вірш, який допоможе нам.

Якщо бачиш: на картині намальована ріка,

Або ялина і білий іній або сад і хмари,

Або снігова лавина, або поле і курінь,

Обов'язково картина називається – пейзаж.

В музиці теж є пейзажі.

Музичний пейзаж – це «пейзаж настрою», в якому виразність інтонацій зливається з образотворчими подробицями музичної мови.

Музика володіє своєрідними художніми засобами (фарбами) – тембровими, ритмічними, ладовими, динамічними, за допомогою яких зображує життя.

Музична картина – твір, який дуже яскраво і доступно передає враження композитора від картин природи, подій, явищ, яскравих особистостей.

Слухання музики.

Продовження роботи з поняттями. Робота з картинами.

Учитель: Серед яскравих музичних картин, пов'язаних із зображенням природи, – цикл П. Чайковського «Пори року». Кожна з дванадцяти п'єс циклу являє образ одного з місяців року. Причому цей образ найчастіше переданий через пейзаж.

Ось, наприклад п'єса «Квітень», якій дано підзаголовок «Пролісок». Епіграф до цієї п'єси узятий із вірші А. Майкова:

Голубенький, чистий. Пролісок – квітка,

А біля сквозістий останній сніжок.

Останні марення про горе минуле,

І перші мрії про щастя іншому…

Образ ранньої весни, першого весняного квітки пов'язані з пробудженням сил людини після зимового заціпеніння, сутінку морозів і хуртовин – до нових почуттів, світлу, сонцю.

Маленький квітка, зростаючий прямо з-під снігу, стає символом цих свіжих почуттів, символом прагнення до життя.

Діти: Після прослуховування твору, діти діляться своїми враженнями.

Учитель: Якщо музика Чайковського виражає загальний настрій весняної радості, то у творчості інших композиторів можна зустріти більш точний пейзажний образ.

У вступі до балету І. Стравінського «Весна священна» показано справжнє «дія весняного виростання».

Початкова тема – награвань, що співається фаготом, за своїми контурами нагадує будову стеблинки, який постійно тягнеться, спрямовується вгору.

Подібно до того, як стебло рослини поступово обростає листям, мелодійна лінія на протязі всього звучання також «обростає» підголосками. Свірельні пастуші награвання поступово перетворюються в густу музичну тканину, в якій чується пташине щебетання.

Діти після прослуховування діляться враженнями.

Фізхвилинка

Учитель: Сонце світить! Не зівай!

З – за парт мерщій вставай!

Повернись, не лінуйся

Вліво, вправо нахилися.

А тепер озирнися,

Тому, хто ззаду посміхнися!

Діти, нумо не балуйте,

Краще танець ви станцюйте!

Виконується «Танець маленьких каченят».

Відпочили? Заспокойтеся.

На урок знову налаштуйтеся.

Прогулянка. Гра розвиває почуття ритму.

Учитель – А зараз, діти ми з вами вирушимо на прогулянку, але вона незвичайна. Ми будемо гуляти в кімнаті, а допомагати нам будуть музичні молоточки. Ось ми з вами спускаємося сходами (повільно вдаряє молоточком по долоні).

Діти повторюють такий же ритмічний малюнок.

Учитель – А тепер ми вийшли на вулицю. Світить сонечко, всі зраділи і побігли.

Ось так! (Частими ударами передає біг, діти повторюють).

Таня взяла м'яч і почала поволі вдаряти ним об землю (повільно вдаряє молоточком, діти повторюють). Інші діти стали швидко стрибати (вдаряє молоточком в довільному ритмі, діти повторюють). Але раптом на небі з'явилася хмара, закрила сонечко, і пішов дощ. Спочатку це були маленькі рідкісні краплі, а потім почалася сильна злива (поступово прискорює ритм, діти повторюють). Злякалися хлопці, і побігли додому! (Діти імпровізують).

Розспівування.

Ігровий матеріал. На екрані нотний стан, на ньому нотки – квіточки. Коник вирізаний з картону й прикріплений до вказівкою.

Учитель: Навесні природа оживає. Всі радіють весняному сонечку. Давайте покажемо, як радіє весні вчений коник. Він стрибає по квітам так, як йому вказують. Ану, коник, стрибай до третього квітки, а потім вниз. Рух коника по квіткам зображується звуками на металофоні і голосом або просто голосом.

Страницы: 2 3 4 5 6 7 8

Рекомендуємо почитати:

Планування занять з трудового навчання
Великого значення при навчанні прийомам роботи на горизонтально-фрезерному верстаті у 8-9 класах надається підготовці навчальному процесу, створюються передумови для своєчасного матеріально ...

Проектування технологій поетапного формування навчальної діяльності
При складанні плану уроку однією з необхідних умов є правильний і коректний підбір методів і засобів навчання залежно від етапу заняття і тих умінь, які необхідно сформувати у майбутніх фах ...

Феномен спілкування, комунікації як предмет психолого-педагогічного аналізу
Аналіз психолого-педагогічної літератури свідчить про неоднозначність трактування сутності спілкування, комунікації як феномену психологічної науки. Проблема cпілкyвaння дo ocтaнньoгo часу ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net