Використання здоров’язберігаючих технологій на уроках музичного мистецтва

Нова педагогіка » Використання здоров’язберігаючих технологій на уроках музичного мистецтва

Сторінка 3

На уроках музики необхідно використовувати не тільки музично-педагогічні методи навчання, але й музично – терапевтичні.

Терапія – в перекладі з грецького «лікування». Таким чином, термін музикотерапія позначає використання музики в цілях відновлення і зміцнення здоров'я.

На уроках музичного мистецтва використовую завдання які припускають різноманітні види музично-практичної діяльності. Пропоную спробувати себе в ролі композиторів, виконавців на музичних інструментах, диригентів, акторів. Беручи участь в даному виді діяльності, учні і можуть посуватися, що сприяє розслабленню м'язів рук, ніг і спини; елементи руху, використовувані під час гри в диригента, сприяють розвитку координації. Такі види діяльності плідно впливають на психофізичний стан дітей.

Спираючись в своїй роботі на здоров'язберігаючих технології, особливу увагу я приділяю вокально-хорової роботи з учнями, яка допомагає формуванню в школярах оптимістичного і життєствердного світогляду.

Виконання пісень несе в собі початок наступних видів тренінгу: інтонаційний, дихальний, дикційна, образно-візуальний, ритмічний, руховий.

Голос-це своєрідний індикатор здоров'я людини. Узявши на озброєння вправи по «реабілітації» голосових зв'язок, поліпшенню стану здоров'я через вимовні і проспівують звукові поєднання, можна провести тренінг, який передбачає: усунення бурмотіння біля дошки, координацію дихання з промовою, поліпшення артикуляції і дикції, усунення монотонності в голосі.

Вправи А.І. Попова, А. Свешнікова, М. Глинки сприятливо впливають на весь організм в цілому і на важливі голосові елементи тембраціі при фізвокалізе. Кожен урок музики добре починати з підготовки голосового апарату дітей. Розспівування виконує кілька функцій: фізіологічна підготовка співочого апарату до роботи (дихання, артикуляція, слуховий контроль) і психологічна підготовка виконавця до співу. Добре використовувати вправи, які зміцнюють здоров'я учнів і одночасно виконують функцію навчально-тренувальних вправ. Наведу приклад, однієї з вправ фізвокаліза: пропоную дітям потягнутися, пограти всіма м'язами, розпрямити плечі, високо підняти голову («стовп гідності»), відчути себе переможцем і обов'язково наспівувати (поспівки або поєднання різних звуків можна запропонувати учням придумати самостійно). Якщо молодший школяр буде постійно виконувати таку вправу, його свідомість зафіксує гордовиту позу в мозку, і мозок дасть команду всім системам організму працювати на його благополуччя.

Дитячі легені малі за своєю місткістю, і, звідси, – природна обмеженість.

У вправах, розвиваючих подих, я використовую комплекс вправ дихальної гімнастики Євгенія Ємельянова. Вправи, як показала практика, представляють велику цінність. Виявляється, вони не тільки зміцнюють здоров'я і розвивають дихання, вони ще втягують у роботу велику кількість м'язів (дрібних і великих), необхідних хлопцям для координації рухів, для виховання краси та пластичності, так потрібних у звичайних життєвих рухах. З цього моменту ці «дихально-рухові» вправи, як я їх назвала стали постійною складовою частиною нашого уроку. Пізніше ми стали їх кілька видозмінювати, виконувати під музику і таким чином вони стали звичними для хлопців і виконуються ними з великим задоволенням. Перший час діти кілька перебільшують вдих, часом навіть з призвуком, але з часом це проходить. Часто при співі у них починають підніматися плечі. У таких випадках пояснюю дітям, що необхідно сидіти прямо, не піднімаючи плечей, і не піднімаючи високо голову. Перший рік уважно стежу за посадкою кожне заняття. Перебуваю завжди поруч з дітьми, які потребують моєї підтримки.

І кожен свій урок починаю з роботи над диханням. (Комплекс дихальної гімнастики Є. Ємельянова.) Використовую його у вигляді ігрових вправ.

1. вправи – «вдих аромату квітки». Прошу дітей подумки уявити самий ніжний і коханий їх квітка, його дивний аромат, або аромат запашних ягід. З яким захопленням, трепетом ми насолоджуємося, представляючи його у своїх фантазіях! Діти закривають очі і інтуїтивно, піднімаючи злегка шию і підборіддя, з шумом втягують повітря. Поправляю, кажу, що вдих повинен бути спокійним і біс-шум-ним. Я спеціально вимовляю це слово по складах для того, щоб акцентувати увагу дітей на найважливішому моменті взяття вдиху. Показ, а потім ми вчимося виконувати цю вправу. Воно робиться стоячи, хто не може – сидячи. Випрямили спину, одну руку поставили на пояс і міцно обхоплюємо нижні ребра. Долоню іншої руки тримаємо на витягнутому відстані прямо перед обличчям. І, не піднімаючи плечей, робимо м'який, безшумний вдих через ніс, затримуємо його на 2–3 секунди, (насолоджуючись «улюбленим ароматом») потім плавно, рівномірно видихаємо повітря, спрямовуючи його на долоньку. Для чого рекомендую при видиху тримати одну долоню прямо перед собою? Для того, щоб дитина могла контролювати кількість повітря, що видихається. При цьому наголошую найголовніший момент при вдиху – плечІ не піднімати! вдих безшумний! Робимо це вправу кілька разів.

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8

Рекомендуємо почитати:

План-конспект сучасного комбінованого уроку на тему «Антарктида й Антарктика. 7 клас»
Мета: ознайомити учнів з поняттям «Антарктика», загальними відомостями про Антарктиду – льодовий материк планети, особливостями водних мас Південного океану; забезпечити розуміння своєрідно ...

Етапи формування в учнів основної школи англомовної граматичної компетенції за когнітивно-комунікативним підходом
Планування курсу вивчення ІМ передбачає вибір методу навчання та методики формування в учнів іншомовної компетенції. Ми розглянемо методику формування в учнів основної школи англомовної гра ...

Характерні ознаки народного декоративного мистецтва
Народне декоративне мистецтво – складне, багатогранне художнє явище. Воно розвивається у таких галузях, як народне традиційне(народні художні промисли),професійне мистецтво. Народні художні ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net