Засоби виправлення інтонування

Нова педагогіка » Робота з неточно інтонуючими дітьми на уроках музики в молодших классах » Засоби виправлення інтонування

Сторінка 3

Неінтонуючі учні беруть активну участь в уроці разом з іншими учнями першого класу, але поки всі учні не можуть працювати фронтально, вони одержують індивідуальні завдання відповідно до їхніх можливостей.

На першому і наступних заняттях неінтонуючі діти слухають виконувану вчителем пісню, включаються у попередню бесіду про неї, беруть участь у короткому аналізі її змісту, побудови, особливостей, визначають разом з іншими дітьми її характер, найкращі уривки (наприклад, піднімають руку, коли звучать найкрасивіші місця пісні), отже, вони є учасниками всього процесу розучування пісні класним хором. Учитель залучає їх і до оцінення звучання всього хору або групи учнів («правильно» — «неправильно», «крикливо», «вільно» тощо). Водночас у розучуванні нової пісні вчитель широко використовує добре інтонуючих учнів першої групи для показу окремих музичних фраз, а також і другу групу, яка припускає ще багато неточностей і помилок. Оцінка якості співу, до якої вчитель залучає всіх учнів класу, виховує слухову увагу, допомагає формуванню правильного вокалу. Неінтонуючі діти можуть окремо або одночасно зі співом хору вистукувати ритмічний рисунок розучуваної пісні. Разом з іншими дітьми вони аналізують напрямок мелодичного руху в різних піснях, адже це допомагає сприймати зміст мелодії і свідомо її інтонувати. Для прикладу ми використовували такі мелодії:

а) з низхідним поступеневим рухом —

б) з висхідним поступеневим рухом —

в) із ступінчастим низхідним рухом —

г) з оспівуванням звуків:

д) з круговим рухом —

Вчитель залучає «гудошників» до характеристики окремих мелодичних зворотів, наприклад: інтонації запрошення —

інтонування уроках музика слух

інтонації ствердження —

інтонації веселої розповіді —

інтонації прохання —

широких мелодичних «кроків» —

ладового забарвлення пісень —

ладової завершеності або незавершеності окремих музичних фраз —

Вчитель залучає неінтонуючих учнів до слухового аналізу і усвідомлення-згаданих елементів музичної мови і під час вивчення класом музичної грамоти, і при знайомстві з методом релятивної сольмізації, чи то «столбиці», чи абсолютного сольфеджування. Наявність у релятивній системі ручних знаків, що добре відбивають ладові функції і тяжіння, а також відносну висоту ступенів ладу, робить цей метод дуже ефективним для всього складу класу, а особливо — для неінтонуючих, бо примушує їх в дійовій, активній формі усвідомлювати лінеарний і ладовий зміст мелодій.

Так само дуже корисна і болгарська «столбиця» (сходинки) з вдало використаною наочністю і моторним елементом.

Активне пізнання елементів музичної мови (висотних співвідношень, ладової завершеності і незавершеності, ладового забарвлення, ритмічного руху тощо) в плані їхньої диференціації, порівняння, виявлення повної І неповної подібності, протилежності, поєднання елементів тощо відбувається під час роботи з усім класом, в тому числі з тими учнями, що «гудуть» не тільки при розучуванні пісень, а й при вивченні музичної грамоти, в ході музичних ігор, слухання музики, творчих спроб та ін.

Як відомо, за останні роки метод релятивної сольмізації за системою 3. Кодая набув великого поширення, і для цього є всі підстави, адже практика показала, що втілення узагальнених ладових ступенів та їхніх функцій у назвах, тісний зв'язок ладо-висотного відчуття з моторним, кінестетичним відчуттям (рух гортані, її частин, ручні знаки) дають дуже великий музично-педагогічний ефект, зокрема у вихованні інтонування. Але успіх релятивної сольмізації зовсім не означає неефективність болгарської «столбиці», яка має свої великі переваги, або абсолютної сольмізації, що її деякі прихильники релятиву намагаються незаслужено принизити. Не маючи можливості зупинятися докладно на цьому питанні, ще раз хочемо підкреслити особливу користь релятивної сольмізації при виправленні інтонування «гудошників».

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7

Рекомендуємо почитати:

Методи активізації навчально-пізнавальної діяльності
Проблема використання в дидактичному процесі методів активізації начально-пізнавальної діяльності учнів особливо актуальна на сучасному етапі становлення національної системи освіти і збага ...

Особливості позакласної роботи в початковій школі
Варто розрізняти два види позакласної роботи з інформатики: робота з учнями, що відстають від інших у вивченні програмного матеріалу (додаткові позакласні заняття); робота з учнями, що проя ...

Проблеми здоров'я дітей молодшого шкільного віку
Важливе значення фізичної культури і рухової активності для здоров'я і розвитку організму, що росте, визнавали вже з давніх часів. В процесі складної взаємодії людини з навколишнім середови ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net