Засоби виправлення інтонування

Нова педагогіка » Робота з неточно інтонуючими дітьми на уроках музики в молодших классах » Засоби виправлення інтонування

Заработок на криптовалютах по сигналам. Больше 100% годовых!

Заработок на криптовалютах по сигналам

Трейдинг криптовалют на полном автомате по криптосигналам. Сигналы из первых рук от мощного торгового робота и команды из реальных профессиональных трейдеров с опытом трейдинга более 7 лет. Удобная система мгновенных уведомлений о новых сигналах в Телеграмм. Сопровождение сделок и индивидуальная помощь каждому. Сигналы просты для понимания как для начинающих, так и для опытных трейдеров. Акция. Посетителям нашего сайта первый месяц абсолютно бесплатно.

Обращайтесть в телеграм LegionCryptoSupport

Сторінка 1

Залежно від встановлених причин «гудіння» вчитель застосовує ті або інші прийоми виправлення інтонування в нормальній зоні дитячого голосу. Заздалегідь важко сказати, як саме в кожному конкретному випадку вчитель поєднуватиме ці прийоми. Але він має добре їх засвоїти і творчо вживати і під час перевірки інтонування дітей, і на додаткових індивідуально-групових заняттях, і на уроках музики, працюючи з усім класом.

Слід відзначити, що спочатку не можна навчити одразу всіх учнів класу самостійно і правильно співати без підтримки музичного інструмента або голосу вчителя, на основі добре розвинених довільних і "стійких музичних слухових уявлень. Отже, основне завдання значно вужче: показати, як на початковому "етапі роботи з першокласниками навчити тих з них, хто не співає в тон з класом, приєднуватись до учнів, які інтонують чисто, до голосу вчителя або музичного інструмента (скрипки, фортепіано, бандури, баяна тощо), інтонаційно з ними зливатись, утворюючи чистий унісон. Це створить умови для подальшого музично-вокального розвитку кожного учня і класу в цілому. Таке, здавалося б, просте завдання потребує індивідуального підходу, розвитку у тимчасово відстаючих з музики учнів ряду важливих загальних музично-слухових та вокальних якостей.

Передусім вчителю треба якомога раніше перевірити рівень інтонування першокласників. Робити це краще в класі на уривках з добре знайомих дітям пісень, наприклад таких:

Краще проводити цю перевірку у формі сюжетної розповіді, наприклад, про те, як, гуляючи влітку по лісу, вчитель почув дитячий спів. Він вийшов на галявину і побачив як біля вогнища співали і танцювали діти. Вчитель наспівує мелодію почутої пісні («Калинка») і питає, чи знають її діти. Учні співають усі разом один куплет, потім групи по 7—8 осіб виконують одну-дві фрази. Один раз співає вся група, а вдруге кожна дитина окремо. Вчитель вибирає зручну тональність, орієнтуючись на середню теситуру дитячого голосу, у даному випадку — ре мінор, фа мажор або соль мажор. Вчитель підспівує фальцетом (вчителька співає звичайним голосом). Вже після одного-двох проспівувань музичної фрази групою можна виділити учнів, які а) відмінно і добре інтонують мелодію, б) замість того, щоб співати, «гудуть», в) інтонують найзручніші місця краще, а складніші — приблизно, але співають в нормальній теситурі. Ці враження уточнюються після індивідуального співу.

Прослухавши всіх учнів, учитель виділяє в першу чергу тих, хто зовсім не інтонує на запропонованій висоті, тобто «гуде». Для встановлення причин «гудіння» цих дітей треба перевірити більш ретельно, навіть, якщо треба, у позаурочний час. Важливо створити такі умови перевірки, щоб виключити найменше внутрішнє напруження, яке негативно впливає на природність звукоутворення у цієї категорії учнів.

Під час додаткової перевірки дитини, що не співає в тон з класом, вчитель задає їй кілька запитань, які допоможуть встановити з нею контакт, а також почути звучання розмовного голосу, зокрема встановити наявність в ньому високих звуків, «екскурсів» у верхню його зону. Це має велике значення, адже іноді високі звуки розмовного голосу і здатність його глісандувати у високу зону може стати основою для перенесення цієї властивості розмови на спів. Чим цікавішою буде бесіда вчителя з учнем, тим більше буде даних для виявлення цієї властивості голосу. Згадаємо слова професора Ервіна Купера: «Якщо дитина може сказати високим голосом «добрий вечір», це означає, що вона зможе й заспівати у високому регістрі».

Висотний рівень розмовного голосу можна виявити і під час декламації улюбленого вірша. У ході цих спостережень вчитель має з'ясувати справжні причини «гудіння»: нерозвинений музичний слух, низький розмовний голос, невміння користуватись мікстом і долати грудне звукоутворення, внутрішня загальмованість, надмірна соромливість, млявість, хворобливий стан голосо-дихального апарату тощо.

Якщо дитина не може проінтонувати запропоновану поспівку і не співає, а «гуде», рекомендуємо дари їй ту саму поспівку нижче на кварту чи квінту.

Коли у пониженій зоні дитина співає мелодію чисто, ясно, то причина «гудіння» не музично-слухова, а у відсутності координації між музичним слуховим уявленням і вокальним відтворенням. Якщо запропонована тональність не викликала потрібної відповіді, іноді варто пошукати близькі тональності (у даному разі, це може бути сі мінор, сі-бемоль мінор, ля мінор і навіть соль мінор). Будь-яка з цих тональностей раптом може виявитись зручною для інтонування окремих учнів.

Коли спів уривка знайомої пісні з словами не дає хороших наслідків, вчитель може запропонувати проспівати ту ж поспівку у нижчій тональності не з словами, а на склади ку («як зозуля») або ту-ру («як сурма»). Якщо дитина заспіває на склад правильно, вчителеві ясно, що причина «гудіння» — вада вокальна, а не слухова.

Страницы: 1 2 3 4 5 6

Рекомендуємо почитати:

Основні проблеми виховання дитини з неблагополучних родин
Історично сім’я є одним із головних інститутів соціалізації та виховання підростаючого покоління. Сім’я – це середовище, де дитина пізнає навколишній світ, формуються поняття, уявлення, нор ...

Закон України «Про освіту». Система освіти в Україні і принципи її побудови
Освіта в Україні ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і народами. У суч. школі суверенної України навчального-виховний процес спря ...

Використання малюнків та ілюстрацій під час вивчення творів для дітей
Перед тим, як починати роботу над творами цього жанру, формувати інтереси до них, дітей, учитель сам повинен знати їх специфіку, особливості, щоб не втратити того духовного заряду, яким вон ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2022 - All Rights Reserved - www.edudirect.net