Основні причини «гудіння»

Нова педагогіка » Робота з неточно інтонуючими дітьми на уроках музики в молодших классах » Основні причини «гудіння»

Сторінка 2

Головне звукоутворення характеризується яскравим коливанням голосових зв'язок і використанням верхніх резонаторів — ротової та носової порожнин, глотки, носоглотки, твердого і м'якого піднебінь, якоюсь мірою гайморової порожнини і лобних пазух.

Правильне користування середнім регістром (мікстом, мішаним регістром), особливо при співі знизу вгору — справа досить складна навіть для дітей, які співають в нормальному діапазоні дитячого сопрано. Складність полягає в умінні, починаючи з мі— фа «відстроїтись» від манери грудного звукоутворення, включивши новий механізм звукоутворення, у перебудові вокальної позиції, у подоланні інерції. Професор В. Багадуров вважав проблему дитячого співу передусім проблемою мікста. Саме тому вокальна педагогіка рекомендує на першому етапі вокально-хорової роботи з дітьми співати зверху вниз, а не навпаки.

Отже, дітям, що відстають із співів, заважає співати високим голосом звична для них теситура розмовного голосу, якою вони користуються повсякчас. Завдання співати головною манерою виступає на перший план і наче заважає спробі оволодіти новою навичкою, новим автоматизмом — справді новим, адже ці діти здебільшого не мають досвід співати легким, головним звуком. Факт цей підтверджується положенням І. Павлова про динамічний стереотип, коли звичний автоматизм заважає новому, який формується. Таким чином, можна сказати, що в даному разі маємо наслідки неналагоджених автоматизмів голосо-дихального апарату, відсутності координацій між слуховим уявленням і голосом.

Є ще одна причина «гудіння» суто психологічного характеру. Використання верхнього регістру людського, зокрема дитячого, голосу і у співі, і в розмові пов'язано з повною внутрішньою розгальмованістю. Голос людини під час щирої розмови, розповіді, декламації, співу, підіймаючись вгору, звучить лірично, ненапружено, вільно, піднесено або ніжно, довірливо. Цю властивість високого звучання можна спостерігати і в інструментальній музиці.

Перешкодою для видобування голосом верхніх звуків іноді може бути внутрішня скутість дитини, невміння розкритись, «розслабитись», соромливість, боязкість, неупевненість тощо.

Однією з причин «гудіння» є невміння дитини осмислювати структуру мелодії, її ланок, музична «неписьменність», адже це багато важить у налагодженні інтонування.

До «гудіння» спричиняється і ряд захворювань голосо-дихального і слухового апаратів. Але це спеціальна галузь, про яку ми можемо тут лише згадати, бо усувати їх повинен фахівець лікар спільно з педагогом.

Страницы: 1 2 

Рекомендуємо почитати:

Гендерні особливості сприйняття в діяльності педагога
Зважаючи на «специфіку» свого об'єкту педагогічна діяльність будується по законах спілкування. У структурі ж спілкування прийнято виділяти три компоненти: когнітивний (пізнавальний), афектн ...

Значення активного відпочинку для всебічного розвитку дітей дошкільного віку
Сучасні концепції дошкільного виховання відзначають, що фізичне здоров’я – головна умова духовного і морального здоров’я. В нашій країні фізичне виховання дітей у дошкільних закладах є поча ...

Дослідження питання вивчення священних книг в методиці літератури та шкільної практики
Вивчення священних книг у методиці викладання світової літератури є однією з важливих проблем сучасної літератури. Адже вивчення священних текстів в загальноосвітній школі має виключно прос ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2020 - All Rights Reserved - www.edudirect.net