Основні недоліки в інтонуванні у деяких учнів

Нова педагогіка » Робота з неточно інтонуючими дітьми на уроках музики в молодших классах » Основні недоліки в інтонуванні у деяких учнів

Сторінка 1

У практиці шкільного навчання хорового співу вчителю доводиться зустрічатися з серйозними труднощами, коли йдеться про правильне інтонування пісні. Однією з найбільших перешкод на шляху до чистого інтонування є те, що деяка частина учнів співає не в тон з класом, якщо взагалі можна назвати співом злегка ритмізований говірок на низьких звуках голосу без чи майже без будь-якої музичної інтонації. Тоді як більша частина класу співає пісню більш або менш правильно в нормальній теситурі дитячого голосу (ре— ре), діти, про яких йде мова, не співають, а нібито «гудуть» на одному-двох низьких звуках, приблизно між соль-до-ре.

На це явище вже давно звертали увагу найдосвіченіші педагоги дожовтневої російської школи. О. Карасьов внаслідок практичних спостережень над учнями зробив висновок, що дітей, які зовсім не здатні відтворювати пропоновані музичні звуки, налічується не більше 10-20%. О. Маслов поділяє дітей за їхнім музичним слухом на дві категорії: до першої належать учні з таким слухом, який дає можливість одразу правильно відтворити дану висоту звука, до другої — ті, чий слух здатний відтворити тільки голосні й приголосні незалежно від їхньої абсолютної висоти. Про невміння співати в нормальній теситурі дитячого голосу вказували Д. Зарін, В. Колпаков та ін.

На «гудіння» звертали увагу й українські вчителі співів та дослідники. І. Пономарьков на основі спостереження в 1937 році, зазначав, що відповіді стають «безнадійно сумними», як тільки учні роблять спробу заспівати будь-яку пісню. Незважаючи на всі зусилля і допомогу вчителя, діти вперто відповідають яким-небудь низьким звуком — до або сі малої октави й навіть нижче. Деяким вдавалося піднятись до мі або фа першої октави, але після цього голос знову падав униз. Йому довелось бачити, як деякі діти протягом тривалого часу зовсім не інтонують, тобто співають всю пісню на одному звуці. Неодноразово вказувала на це явище Н. Гродзенська, характеризуючи спів «гудошників» як «неправильний», «дуже поганий» Б. Теплов називає такий спів «говірком». О. Сергеєв свідчить, що деякі діти співають всю пісню на одній висоті гудучим звуком, не розрізняють його висоти і співають («гудуть») низьким голосом на кварту або квінту нижче, ніж весь клас. О.Сергеєв і Н.Гродзенська роблять спробу диференціювати цих дітей. Сергєєв вважає, що у багатьох дітей гудіння скоро проходить.

Ще деякі педагоги відмічали дуже важливий факт: нерідко учень не може проінтонувати найпростішу поспівку в зоні звичайного дитячого голосу, але ту ж саму поспівку на кварту або квінту нижче співає правильно. Це явище пізніше спостерігали і радянські педагоги. Наша багаторічна практика виправлення інтонування дозволяє підтвердити цей факт і доповнити його.

Серед учнів зустрічаються діти з різним рівнем «гудіння». Поряд із стійкими «гудошниками», які спочатку ніяк не змінюють «гудіння» на низьких звуках, незважаючи на допомогу вчителя, є учні, що незнайому пісню — гудуть, а добре знайому — інтонують більш-менш правильно. Буває, що одні інтонації учень відтворює, а інші — «гуде», наприклад, фразуне інтонує, а терцеві ходи майже правильно співає. Очевидно, контраст тоніки і домінанти, низхідний мелодичний хід сприяли правильному інтонуванню.

Трапляється, що той самий звук чи мотив в одній ситуації учень не інтонує, а в іншій співає добре. Наприклад, звук до у фразі із знайомої пісні учень не інтонує, а наслідуючи гудок паровоза , співає правильно.

У пісні такий хід учень не інтонує, а в діалозі батька і сина ті самі звуки інтонує добре.

Страницы: 1 2 3

Рекомендуємо почитати:

Теоретичні основи визначення рівнів сформованості творчої самостійності
Теоретичною основою визначення рівнів сформованості творчої самостійності стали розробки сучасних учених, які запропонували такі градації рівнів: Шамова Т.І. – репродуктивний; частково-пошу ...

Методи виховання дітей у сім'ї
З питанням виховання дитини в сім'ї батькам доводиться стикатися щоденно, опиратися не тільки на власну інтуїцію, на власний досвід, але й на педагогічну науку. Та ще треба враховувати житт ...

Шляхи збагачення словникового запасу
Сучасна програма з рідної мови велику увагу приділяє мовленнєвій діяльності молодих школярів. Робота над вивченням лексики має своїм завданням: збагачення словника учнів, тобто засвоєння но ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net