Методика виявлення засобів музичної виразності в творах шкільного репертуару

Нова педагогіка » Засоби музичної виразності в творах шкільного репертуару на уроках музики » Методика виявлення засобів музичної виразності в творах шкільного репертуару

Сторінка 5

Також було використовано й метод співу фрагментів з твору, призначеного для слухання. Його застосування сприяє тому, що учні краще запам'ятовують основні теми твору й можуть надалі простежувати за їхнім розвитком у процесі звучання музики. Крім того, метод співу допоміг розв'язувати завдання вокального виховання дітей.

Тільки вслухавшись у музичний твір декілька разів, ми можемо розібратися в ньому, виявити засоби музичної виразності, визначити своє до нього ставлення. Суцільно так і поруч музичні твори в перший раз не мають на дітей жодного впливу. У деяких випадках ми здійснювали спроби ще раз показати; от один такий привід: учні звичайно просять до кінця уроку повторити старе, причому кожний "замовляє" своє улюблене. Після того як всі замовлення виконані, діти просили зіграти улюблений твір вчителя. І от були випадки, коли п'єса, прослухана два-три рази після того, як вона була відкинута уже з ініціативи окремих дітей як їх улюблена. Не думаю, щоб тут впливав авторитет педагога або вселяння, тому що були випадки, коли деякі учні так і не визнали й залишилися байдужі до п'єс, піднесеним у такий же спосіб.

На уроках слухання музики наші педагоги дуже часто зловживають біографіями, і всяка бесіда зводиться до викладу біографії композитора, що виконує, твору, що виконується. Це, звичайно, неправильно і є перегинання ціпка й в іншу сторону, а саме: деякі музиканти-педагоги, що відкидають усякий біографічний елемент на уроках музики. Ми вважаємо, слід знайти якусь середню лінію й приділити більшу увагу виявленню та аналізу засобів музичної виразності.

Взагалі ж у своїй практиці ми користувались біографіями дуже мало, тільки в деяких випадках, коли в них є цікавий для дітей матеріал, якщо ці композитори часто зустрічаються або будуть зустрічатися в нашій практиці, якщо, нарешті, композитор займає першорядне значення в музиці. Зовсім зайво знайомити дітей з біографіями всіх композиторів, навіть зайво їх називати. Одні імена їм нічого не дадуть, так діти їх і не запам'ятають. Інша справа - назвати композитора, їм уже відомого! Діти молодшого шкільного віку стилю композитора не визначають, а тоді це ні до чого: тільки обмежує педагога у виборі матеріалу. Дітям 9-10 років, що має запас чутих раніше в різний час творів даного композитора, цікаво зіграти їх всі разом. Отут хлопці несвідомо починають засвоювати стиль композитора.

Як урахувати музикальну сприйнятливість дітей до тієї чи іншої п'єсі? Як фіксуються дитячі враження? Є такий метод, який пропонує дітям записувати чи замальовувати свої враження від прослуханого. Якщо в самої дитини є в цьому потреба записати або замалювати, - це його право.

Істотним було питання про облік успіхів дітей у їхньому музичному розвитку.

Такий облік успіхів проводився протягом усього навчального періоду практики на підставі бесід і питань, на які відповідали всі діти в даному класі. Наприклад: кожний учень записував все те, що ними пройдене, що прослухано і які вони відомості одержали попутно. Якщо час не дозволяв це робити на кожному уроці, усе робилося періодично (через урок).

Програвали їм знайомий твір або уривок з його . і пропонували назвати її. Програвали п'єсу в трьох темпах і просили визначити, який з них вони вважають правильним для даної речі, граю в різних регістрах, і діти повинні визначити правильний. Діти визначали розмір даного твору, мажор і мінор, чи грали ми з педаллю чи без педалі, вказували, з яких частин складається даний твір, підняттям руки вказували початок нової частини, повторення першої, розрізняли мелодію й супровід і т.д. Відразу виконувалося й нове твір, причому в деяких випадках пропонувалося визначити, якому із двох, трьох або чотирьох названих і відомих їм композиторів належить твір; звичайно пропонувались твори різних композиторів. Тоді ж учні говорили, що вони знають про цього композиторі, визначали в особливо яскравих випадках характер або форму добутків (колискова, танець, пісня й т.д. )

Страницы: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Рекомендуємо почитати:

Аналіз поетичної творчості І. Франка
Досліджуючи творчість Тараса Шевченка, Іван Франко завважував, що Шевченкова поезія справила на сучасників надзвичайне враження, – настільки сильне, що протягом кількох десятиліть вони не м ...

Урок засвоєння нових знань
1. Оргмомент (1хв) 2. Засвоєння знань народного календаря "Святолік" (2хв). 3. Актуалізація опорних знань (2 хв). 4. Мотивація навчальної діяльності (2 хв). 5. Повідомлення теми і ...

Олександр Олесь. «Княжа Україна». «Заспів», «Україна в старовину» Урок в 5 класі
Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом поета; поезіями з циклу «Княжа Україна; розвивати навички виразного читання поезії; виховувати шанобливе ставлення до старовини. Хід уроку ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2018 - All Rights Reserved - www.edudirect.net