Взаємозв'язок естетичного розвитку особистості дітей з основними напрямками виховання в педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського

Нова педагогіка » Проблема естетичного розвитку особистості дітей дошкільного та молодшого шкільного віку у творчій спадщині В.О. Сухомлинського » Взаємозв'язок естетичного розвитку особистості дітей з основними напрямками виховання в педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського

Заработок на криптовалютах по сигналам. Больше 100% годовых!

Заработок на криптовалютах по сигналам

Трейдинг криптовалют на полном автомате по криптосигналам. Сигналы из первых рук от мощного торгового робота и команды из реальных профессиональных трейдеров с опытом трейдинга более 7 лет. Удобная система мгновенных уведомлений о новых сигналах в Телеграмм. Сопровождение сделок и индивидуальная помощь каждому. Сигналы просты для понимания как для начинающих, так и для опытных трейдеров. Акция. Посетителям нашего сайта первый месяц абсолютно бесплатно.

Обращайтесть в телеграм LegionCryptoSupport

Сторінка 3

Взаємозв'язок естетичного та морального виховання і розвитку обумовлений тим, що етичне і естетичне уявлення зв'язані з позитивними та негативними хвилюваннями. Адже естетичне почуття як специфічне переживання, що викликається у дитини сприйняттям естетичної своєрідності оточуючої дійсності: краси і потворності, величного й огидного, трагічного і комічного, у суспільних відносинах, поведінці людей, мистецтві, явищах навколишньої дійсності тісно пов'язане з моральним і поряд з ним є найбільш високим духовним почуттям людини. Радість, яка виникає у дітей при сприйнятті краси, схожа на почуття гордості при сприйнятті морального вчинку. Виховна сила мистецтва полягає в тому, що вона примушує дитину глибоко переживати різноманітні почуття радості, суму, любові, ненависті і це, певним чином, відноситься до подібних явищ в реальному житті. Велике виховне значення всіх видів мистецтва полягає в формуванні основ патріотизму: діти проймаються любов'ю до рідної природи, Батьківщини, рідного краю, міста, пишаються результатами праці своїх батьків.

Як майстер педагогічної справи В.О.Сухомлинський уміло показав поєднання естетичного виховання з моральним та патріотичним. Через всю його педагогічну спадщину червоною ниткою проходить думка про те, що краса рідної землі, захоплення усім дорогим, незрівнянним, найтонші риси навколишнього світу, і є першим джерелом патріотичної свідомості. Адже педагог був переконаний в тому, що чим яскравіше відкрилося дитині щось дороге для її душі, тим глибше переживає вона власну гідність".

Естетичне формування патріотизму В.О.Сухомлинський вбачав у естетичному пізнанні своєї країни: "Любов до Батьківщини починається із захоплення красою того, що бачить перед собою дитина, чим вона милується, в що кладе частку своєї душі". На його думку надзвичайно важливо, щоб діти розуміли рідну державу як землю батьків та дідів. Він стверджував: "Захоплення красою землі, де жили діди і прадіди, де нам судилося прожити життя, повторити себе в дітях, постаріти і піти в землю, яка народила нас, - це найважливіше емоційне джерело любові до Батьківщини. У світі є країни, де природа яскравіша від наших полів і лугів, та радісна краса повинна стати для наших дітей найдорожчою" . З цією метою педагог організовував ігри учнів по орієнтуванню на місцевості, намічав "шкільні стежки", організовував дальні походи та поїздки. Особливу увагу В.О.Сухомлинський надавав походам тому, що вважав: для того, щоб повніше відчути красу рідної землі, цю землю по можливості треба пройти ногами. Педагог закликав, щоб походи були цікавими, наповненими естетичними враженнями та проводились тоді, коли діти готові сприймати, відчувати рідні місця.

В практиці роботи Павлиської школи велике місце займали форми і методи роботи, спрямовані на формування моральної краси людини, стенд "Людська краса" з оповіданнями про життя людей, пропаганда книг про морально красивих людей, вправи про морально красиві вчинки.

Застерігаючи проти небезпеки виховання у дітей споживацького підходу до краси, інфантильно-байдужого ставлення до явищ дійсності В.О.Сухомлинський поєднував проблему естетичного й морального у єдине ціле, а естетичні почуття школярів пов'язував з їх поведінкою у повсякденному житті. З цього приводу він стверджував, що «добро викликає радісну схвильованість, захоплення, намагання наслідувати моральній красі: зло пробуджує обурення, непримиренність, приплив духовних сил для боротьби за правду та справедливість.

Страницы: 1 2 3 4 5

Рекомендуємо почитати:

Види диференційованого навчання
Щодо видів диференціації, то в літературі використовуються поняття "внутрішня" і "зовнішня" диференціація. (В основі такої класифікації лежить характер диференціації нав ...

Короткий тест творчого мислення за методикою П. Торренса
Вам пропонують виконати захоплюючі завдання. Всі вони вимагають від вас уяви й фантазії. При виконанні кожного завдання намагайтеся придумати щось нове й незвичайне й добре було б таке, до ...

Психологічні та методичні засади використання інтерактивних технологій для навчання діалогу – розпитування учнів 5 класу
У підлітковий вік охоплює розвиток дитини від 11 – 12 років. Учні на цьому етапі розвитку навчаються в середніх класах загальноосвітньої школи, тому цей період називають середнім шкільним в ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2021 - All Rights Reserved - www.edudirect.net