Робота з неточно інтонуючими дітьми на уроках музики в молодших классах

Нова педагогіка » Робота з неточно інтонуючими дітьми на уроках музики в молодших классах

Предмет «музика» вивчається в загальноосвітній школі з метою сприяти формуванню у молодого покоління високих моральних і естетичних якостей, розширенню кругозору, розвитку музичних задатків і здібностей, зокрема різних видів музичного слуху, ладового і ритмічного почуттів, музичної пам'яті, здатності до музично-слухових уявлень. На уроках музики та позакласних заняттях дітей вчать розуміти музичне мистецтво, радіти від зустрічей з музикою, відчувати потяг до постійного спілкування з нею. Учні навчаються правильно сприймати музичні твори, оволодівають основами вокально-хорового виконавства і музичної грамоти. Яскраві образи класичної, радянської і народної музики, яку діти вивчають, благотворно впливають на їхні думки, сприяють розвитку музичного сприйняття.

Серед різних видів музичної роботи в школі основним є хоровий спів, який найщільніше пов'язаний з слуханням музики та музичною грамотою. Оскільки дітям властиве образне, конкретне мислення, поєднання в пісні словесного і музичного мистецтв робить її особливо впливовою на учнів. Багатозначний текст доповнюється і поглиблюється музикою, в якій композитор виражає своє ставлення до змальованих у вірші подій або явищ. Пісня залишає в душі людини незабутній слід, отже, виховне значення пісенного мистецтва важко переоцінити. Треба підкреслити, що особливо сильно пісня впливає на учнів у процесі хорового співу, адже діти, виконуючи пісню, відтворюючи її образи, стають пропагандистами почуттів, думок і поривань, втілених в ній автором.

У процесі хорового співу також найкраще розвиваються музичні задатки і здібності учнів. Правильне відтворення мелодії пісні вимагає максимальної активізації музичного слуху, музичної пам'яті, музичних слухових уявлень тощо. Для того, щоб ритмічно правильно і виразно проінтонувати пісню, треба навчитися координувати свій голос з музичними слуховими уявленнями. В процесі «спроб і помилок» (Б. Теплов) під час хорового співу на основі так званого зворотного зв'язку розвиваються, стають тонкішими, чутливішими ладо-ритмічне відчуття і музичний слух (висотний, тембровий, гармонічний). Отже, в активності хорового співу закладені багатющі можливості музично-вокального розвитку виконавців.

Інтонація, інтонування, інтонаційність, інтонаційний — ці слова часто доводиться бачити у назвах книжок, заголовках наукових і методичних статей, зустрічати у підручниках, чути у педагогічній практиці. Та, незважаючи на таке велике поширення, термін «інтонація» не має семантичної однозначності. Від вузького, звичайного до всеохоплюючого — такий діапазон використання цієї категорії, що свідчить про її виняткове значення в музичному мистецтві.

І справді, поза інтонацією музика не існує. Інтонація становить саму сутність музики, її природу. Інтонаційність як головна якість музично-виражальних засобів реалізується в кожному окремому моменті звучання й водночас — у розгорнутому процесі становлення великих музичних форм; вона проймає всю музичну тканину.

Зважаючи на актуальність даної проблеми, ми обрали наступну тему курсового дослідження: «Робота з неточно інтонуючими дітьми на уроках музики».

Об’єкт дослідження – навчальний процес (уроки музики) в школі.

Предмет дослідження – робота з неточно інтонуючими дітьми на уроках музики.

Мета дослідження – розкрити роль правильного інтонування в музичному розвитку учнів, а також розглянути основні засоби виправлення неточного інтонування.

Згідно з метою і предметом дослідження було визначено такі завдання:

вивчити теоретичні основи інтонування;

розглянути роль правильного інтонування в музичному розвитку учнів;

проаналізувати основні недоліки в інтонуванні у деяких учнів;

дослідити головні причини «гудіння»;

розглянути засоби виправлення інтонування.

Методи дослідження. Для розв’язування поставлених завдань використано такі методи наукового дослідження: теоретичний аналіз наукових літературних джерел, синтез, узагальнення, порівняння, конкретизація, спостереження, бесіда.

Рекомендуємо почитати:

Аналіз існуючих моделей «NetLogo» щодо вирішення визначених проблем
Модель №1 «Велосипедна шина (Bike Tire)» являє собою поведінку частинок газу в контейнері, який може мати різний об´єм и пропорції. Число частинок, що додаються всередину контейнера ч ...

Модульно-розвиваюче навчання
Одним з підходів до навчання, що визначають його новий напрямок, є модульно-розвиваюче навчання, що створює передумови для найбільше сприятливого комплексного рішення розглянутих задач, що ...

Теоретичні основи визначення рівнів сформованості творчої самостійності
Теоретичною основою визначення рівнів сформованості творчої самостійності стали розробки сучасних учених, які запропонували такі градації рівнів: Шамова Т.І. – репродуктивний; частково-пошу ...

Викладання іноземної мови

Викладання іноземної мови

У ДНЗ навчання дітей англійської мови доцільно розпочинати з п'ятилітнього віку. Більшість дітей цього віку досягають інтелектуальної, вольової, мотиваційної та емоційної готовності вивчати другу мову у колективі. >>>

Copyright © 2020 - All Rights Reserved - www.edudirect.net